Cobello Oy:n verkkokaupan käyttäjäsopimus
1. Palveluntarjoajan yhteystiedot 2. Tilaaminen ja sopimus 3. Tuotteiden hinnat 4. Maksaminen ja maksutavat 5. Tuotteiden saatavuus 6. Tuotteiden ulkonäkö 7. Toimitustavat, toimitusaika, kulut ja toimituksen viivästyminen 8. Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu 9. Peruutusoikeus ja palautusehdot 10. Ongelmatilanteet 11. Takuu 12. Henkilötietojen käsittely ja evästeet 13. Ehtojen muuttaminen 14. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu
1. Palveluntarjoajan yhteystiedot
Cobellon verkkokaupan tuotteita myy
Cobello Oy
Y-tunnus: 0904388–3
Länsituuli 5, 02100 Espoo
p. 09 41767676
asiakaspalvelu@cobello.fi
2. Tilaaminen ja sopimus
Verkkokaupassa voivat asioida kaikki, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.
Rekisteröityminen
Asiakas voi rekisteröityä palvelun käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Asiakas voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä. Rekisteröityminen on maksutonta. Cobello Oy vastaa käyttäjän antamien tietojen Euroopan Unionin tietosuojalain mukaisesta käsittelystä. Linkki Tietosuojaselosteeseen.
Rekisteröityessään Cobellon v erkkokauppaan a siakkaan käyttäjätunnuksena toimii hänen antamansa sähköpostiosoite ja hän valitsee itselleen salasanan. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista v erkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Cobelloon, jos hän havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Cobellolla on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset.
Verkkokaupassa tilaaminen
Tuote tilataan valitsemalla verkkokaupan valikoimasta tuote. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään ostoskoriin, missä valitaan tuotteille halutut tilausmäärät. Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti aina, kun asiakas käy ostoskorisivulla. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.
Tilausvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessaan
tuotteita
Cobello Oy:n verkkokaupasta
tai rekisteröityessään
palveluun, käyttäjä
hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Asiakkaan lähetettyä tilauksen, tehty tilaus ja sopimus on sitova ja molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä olevia tilaus – ja sopimusehtoja.
Cobello lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään tehtyä tilausta.
C
obellolla on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo Cobelloa, kun Cobello on toimittanut asiakkaalle sopimusvahvistuksen. Cobello saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ole enää saatavilla.
Tuotteen hinta on verkkokaupan sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroissa ja ne sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden verkkokaupassamme olevien tavaroiden ja palveluiden hintojen , valikoiman ja toimituskulujen muutoksiin.
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokauppaan on tullut virheellinen hinta, hinta ei sido Cobelloa, mikäli asiakas on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää hinnan olevan virheellinen.
Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä, että tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa.
4. Maksaminen ja maksutavat
Meillä voit maksaa seuraavilla tavoilla
- Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
- Lasku- ja osamaksupalvelu: Walley
-
Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard ja Eurocard
- Mobiilimaksaminen: MobilePay ja Siirto
- Apple Pay
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (
Y tunnus
2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj,
Y
-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Walley Lasku/Osamaksu
Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.
Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia
Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.
Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.
Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.
Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Norion Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.
Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.
Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Cobellon verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Cobello verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.
Luottoehdot
Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/tietoja-yrityksesta/norion-bank-group-fi/tuotemerkit
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf
Cobello pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.
Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi järjestelmän mahdollistettua tilauksen tekemisen, Cobello ilmoittaa tästä asiakkaalle viivytyksettä asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.
Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla Cobello sitoutuu hyvittämään asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Cobellon asiakaspalvelu ottaa tällaisessa tilanteessa asiakkaaseen yhteyttä, ja asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen.
6.
Tuotteiden ulkonäkö
T u otteiden luonnollinen ulkonäkö kuten värisävyt saattavat poiketa kuvista, johtuen siitä, että materiaaleissa voi olla sävyeroja sekä eri erissä voi olla sävyeroja. Lisäksi eri kameroilla otetut tuotekuvat ja tietokoneen näyttö saattavat vääristää värisävyjä. Cobellon valikoimissa on myös sellaisia tuotteita, joiden ulkonäkö poikkeaa merkittävästi toisistaan esim. materiaalinsa ja/tai muotonsa puolesta. Näissä tapauksissa on tuotteen kuvauskentässä aina erilliset maininnat, mikäli tuote on ainutlaatuinen ja tuote voi merkittävästi poiketa verkkokaupan kuvan ulkonäöstä. Tilatessaan tällaisen tuotteen asiakas hyväksyy tuotteen ainutlaatuisuuden tutustuessaan tuotteen kuvaukseen.
Cobello on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajasuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällaisessa tilanteessa asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.
7. Toimitustavat, toimitusaika, kulut ja toimituksen viivästyminen
Asiakas voi valita tuotteiden toimitustavaksi joko noudon Cobellon myymälästä, noudon valitsemastaan Postnordin pakettiautomaatista tai kotiinkuljetuksen Kuljetusmaailman tai Postnordin välityksellä. Cobello toimittaa tuotteita Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin. Ennen varsinaista toimitusta Kuljetusmaailma tai Postnord on yhteydessä asiakkaaseen tarkemman jakeluajan sopimiseksi. Tämän vuoksi asiakkaan tulee antaa yhteystietojensa yhteydessä myös puhelinnumero, josta hänet voidaan varmimmin tavoittaa. Jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse tai puhelunnumeroa ei ole annettu, asiakkaalle postitetaan soittopyyntö kuljetusajankohdasta sopimiseksi.
Toimitusajat
Varastotuotteiden toimitusaika on yleensä 3 –7 arkipäivää tilausvahvistuksen saapumisesta. Tuotteiden toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta ja toimituksen määränpäästä. Mikäli kyseessä on tilaustuote, tilausvahvistuksessa ilmoitetaan arvioitu toimitusaika. Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
Cobello ei vastaa viivästyksistä, joihin Cobello ei itse ole
osallinen
ja joihin Cobello ei itse ole pystynyt vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista. Cobello ei vastaa
ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.
Cobello on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle viipymättä tuotteen saatavuuteen, toimitusaikaan tai tuotteen ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista kuluttajasuojalain mukaisesti.
Toimituksen viivästyminen
Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, Cobello pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä asiakkaalle käyttäen asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.
Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Cobello ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos kuljetus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).
Toimituksen hinta ja toimitustapa
Tuotteen hinnat eivät sisällä toimituskulua. Tilauksesi toimituskulut näet toimitus – ja maksutavanvalintasivulla. Kuljetusmaksu määritellään verkkokaupan kassalla tuotteiden kokonaismäärän - ja toimitustavan sekä toimitusmääränpään perusteella.
Toimitamme manner-Suomen sisällä pääosin Postnordin ja Kuljetusmaailman kautta. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yhteyttä asiakkaaseen. Kuljetusmaailman kotiinkuljetuksessa 2 miestä kantaa tuotteen sisälle. Postnordin kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle tai ulko-oven välittömään läheisyyteen. Mahdolliset lisäpalvelut veloitetaan erikseen.
- Myymälästä noutaminen on maksutonta
- Noutopistepaketti alkaen 7,90 €
- Ovelle toimitettu paketti alkaen 23 €
- Kahden miehen kuljetus – ja sisäänkanto alkaen 59 € (Alue 1)
- Kahden miehen kuljetus- ja sisäänkanto alkaen 74 € (Alue 2)
- Kahden miehen kuljetus- ja sisäänkanto alkaen 89 € (Alue3)
- Postnord kuljetus ulko-ovelle tai ulko-oven välittömään läheisyyteen alkaen 37 € (Alue 1)
- Postnord kuljetus ulko-ovelle tai ulko-oven välittömään läheisyyteen alkaen 57 € (Alue 2)
- Postnord rahti ulko-ovelle tai ulko-oven välittömään läheisyyteen alkaen 180 € (Alue 1)
- Postnord rahti ulko-ovelle tai ulko-oven välittömään läheisyyteen alkaen 500 € (Alue 2)
Tuotteen noutamatta jättäminen toimituspaikaksi valitusta myymälästä silloin, kun asiakas ei ole tehnyt nimenomaista peruuttamisilmoitusta, katsotaan tilauksen peruuttamiseksi. Jos asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa valitsemastaan myymälästä, eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 30 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saatuaan, asiakkaan katsotaan peruuttaneen tilauksen. Tällöin Cobello on oikeutettu perimään asiakkaalta 10,00 euron suuruisen käsittelymaksun. Cobello on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kustannukset asiakkaalle hyvitettävistä, asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista asiakkaalle.
Mikäli kotipaketin vastaanottajaa ei tavoiteta kotoa, pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Seinäjoella, Kokkolassa ja Vaasassa paketti ohjataan vastaanottajan postinumeroalueen oletusnoutopisteeseen ja muilla alueilla se palautuu myyjälle. Vastaanottaja saa ensimmäisen viestin toimitustavan muutoksesta heti epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen. Mikäli tuotetta ei ilmoitetussa ajassa noudeta noutopisteestä katsotaan tilaus peruutetuksi ja palautuksesta aiheutuneet lisäkulut vähennetään asiakkaalle palautettavasta maksusuorituksesta. Cobellolle palautuneista kotipaketeista, jotka eivät ole menneet noutopisteeseen, ilmoitetaan asiakkaalle erikseen ennen tilauksen perumista.
8. Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu
Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, tulee hänen viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki asiakkaan tilaamat tuotteet.
Toimitusta koskeva tarkastus on hyvä tehdä kuljetusliikkeen edustajan läsnäollessa. Mikäli toimitettu tuote on vaurioitunut kuljetuksen yhteydessä, tulee asiakkaan pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään asiasta vahinkoilmoituksen eli merkinnän vauriosta allekirjoituksineen rahtikirjaan. Tämän lisäksi asiakkaan tulee olla yhteydessä Cobelloon alla mainitulla tavalla.
Jos asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen, asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä Cobellon asiakaspalveluun puhelimitse (09-41767676), sähköpostilla asiakaspalvelu@cobello.fi tai kirjeellä (Cobello Oy, Martinkuja 2, 02270 Espoo).
Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, tulee ottaa valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta. Kuvat ja lisätiedot tulee lähettää 14 vuorokauden kuluessa asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@cobello.fi. Vahingoittunut kuljetuspakkaus tulee säilyttää niin kauan, kunnes reklamaatio on käsitelty.
Mikäli toimituksessa tai tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Cobellolla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Cobello vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan tai maahantuojan kanssa.
9. Peruutusoikeus ja palautusehdot
Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta ostamansa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa palautettava tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Cobellolle. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus viimeistään edellä mainitun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitus voidaan tehdä verkkokaupan asiakaspalveluun joko puhelimitse 09-41767676 (arkisin klo 10–20) tai sähköpostilla asiakaspalvelu@cobello.fi.
Peruutusilmoitukseen tulee merkitä nimi, osoite, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@cobello.fi tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla, noutopistepakettia lukuun ottamatta. Noutopistepaketin asiakas voi palauttaa maksutta. Tuote tulee palauttaa palautustarralla varustettuna noutopisteeseen. Liitä mukaan peruutusilmoitus tuotepalautuksen yhteyteen.
Hyväksymme ainoastaan käyttämättömät ja alkuperäisessä pakkauksessa tai asianmukaisesti pakatut tuotteet palautetuksi. Mikäli tuotetta on käytetty tai asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Cobellolla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ole suoraan yhteydessä myymälään tai asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@cobello.fi.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi.
Palautusosoite:
Cobello Oy
Länsituuli 5
02100 Espoo
Peruutus- tai palautusoikeus ei koske lainkaan asiakkaan toivomuksesta valmistettua, asiakkaan valitsemalla tilauskankaalla tai muuten räätälöidysti tehtyä tai mittatilaustyönä yksilöllisten tarpeiden mukaisesti valmistettua tai muunneltua tuotetta. Peruutusoikeus ei koske ruokatuotteita, saippuoita, kosteusvoiteita tai muita hygieniatuotteita tai sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu. Vuodevaatteet (tyynyt, peitteet, patjat sekä niiden suojat, lakanat ja tyynyliinat) ovat hygieniatuotteita ja ne tulee palauttaa avaamattomissa, alkuperäisissä pakkauksissa.
Myymälään tehdystä palautuksesta emme veloita palautuskulua.
Jos asiakas peruuttaa kaupan, sen liitännäinen luottosopimus peruuntuu ilman toimenpiteitä.
Tuotteiden ja rahojen palauttaminen
Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote kaikkine osineen, varusteineen ja lisävarusteineen alkuperäisessä pakkauksessaan viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä. Kaikki peruutettavan tuotteen mukana seuranneet kaupanpäälliset tulee myös palauttaa.
Cobello suorittaa vastaanottamiensa maksusuoritusten palautuksen viivytyksettä ja kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa asiakkaan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Cobellolla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Cobelloon saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Tuotteen mahdolliset palautuskulut veloitetaan tuotteesta maksetusta summasta. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta.
Mikäli asiakas peruuttaa tuotteen tilauksen, hänelle hyvitetään tuotteesta maksamansa hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.
10. Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa lähettämällä sähköpostia asiakaspalvelu@cobello.fi tai ottamalla yhteyttä myymälään.
11. Takuu
Asiakkaan on säilytettävä Cobellon lähettämä kuitti, tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta.
Tuotteisiin saattaa liittyä takuu, mikäli tuotteen valmistaja on sellaisen antanut. Takuuehdot ovat valmistajan määrittelemät. Takuu ei ole Cobellon myöntämä eikä Cobello vastaa valmistajan antaman takuun perusteella virheestä, josta Cobello ei muuten kuluttajansuojalain 5 luvun nojalla olisi vastuussa.
Kysy käsittelyohjeita tai huolto-ohjeita asiakaspalvelustamme tarvittaessa erikseen, mikäli et tuotteen mukana sellaista saa. Takuu-aika on joidenkin kalusteiden kuten esimerkiksi sohvien runko-osissa pidempi. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen . Takuuaika on tarkastettavissa Cobellon asiakaspalvelusta.
Takuu edellyttää, että tuotetta on käytetty asianmukaisesti siten kuin, mihin sellainen tuote on tarkoitettu . Cobello ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä ja huolimattomuudesta aiheutuneista vaurioista. Cobello ei vastaa tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta, esimerkiksi kankaan, tyynyn, istuimen tai pöydän tason pintakäsittelyn normaalista käytön aiheuttamasta kulumisesta tai auringonvalon aiheuttamasta haalistumisesta. Cobello ei vastaa luonnonmateriaaleille kuten puun materiaalille kuuluvasta normaalista käyttäytymisestä. Jokainen virheilmoi tus käsitellään tapauskohtaisesti erikseen.
12. Henkilötietojen käsittely ja evästeet
Cobello käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Cobellon rekisteri- ja tietosuojaselosteesta.
Lisäksi verkkokaupassa käytetään evästeitä, joiden käyttöä on kuvattu tarkemmin Cobellon verkkopalvelun käyttöehdoissa.
Cobello pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä kotisivujensa www.cobello.fi välityksellä. Ehtojen muutokset tulevat voimaan, kun niistä on ilmoitettu. Asiakkaan asiointia verkkokaupassa ehtojen muuttamisen jälkeen pidetään vahvistuksensa siitä, että asiakas hyväksyy ehtoihin tehdyt muutokset.
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.
Mikäli osapuolten välille syntyy tästä sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan
www.kuluttajariita.fi
ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi.
Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Espoon käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Ehdot päivitetty 1.6.2024