Myynti- ja toimitusehdot
1. Yleistä
Nämä ehdot koskevat Cobello Oy (0904388-3) ja asiakkaan välillä tehtäviä kauppoja. Tekemällä tilauksen asiakas hyväksyy nämä ehdot.
2. Hinnat ja maksaminen
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (25,5 %) ellei toisin mainita.
Maksutavat: verkkopankki, pankkikortti, luottokortti, käteinen myymälässä
Laskulla maksettaessa maksuaika on 14 päivää tai heti, jos on kyseessä ennakkomaksu jolloin vasta ennakkomaksun jälkeen tilaamme tuotteen. Viivästyskorko on korkolain mukainen.
3. Toimitus
Toimitustavat: kotiinkuljetus, nouto myymälästä, oma nouto varastolta, Postnord paketti, Postipaketti, Postin lavakuljetus tien varteen.
Toimitusaika vaihtelee tuotteen mukaan: 2-15 arkipäivää, ellei toisin mainita. Tilaustuotteissa on mainittu erikseen tuotteen toimitusaika.
Toimituskulut määräytyvät tuotteen koon ja toimitusosoitteen mukaan.
4. Tilauksen vaihto-oikeus, peruuttaminen ja palautukset
Tuotteillamme on 14 päivän vaihto-oikeus myyntikelpoisille tuotteille kuittia vastaan. Tuotteillamme ei ole palautusoikeutta. Avokaupalla tehdyillä ostoksilla on palautusoikeus kuittia vastaan. Palautus tehdään samalle maksutavalle. Kuitissa tulee olla maininta avokaupasta.
Huonekaluilla, tilaustuotteilla ja Outlet ja alennetuilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus (kuluttajasuojalain mukainen)
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkausessa.
Mittatilaustuotteilla tai erikoistilauksilla ei ole palautusoikeutta.
Palautuksesta peritään toimituskulut, ellei kyseessä ole virheellinen tuote.
5. Takuu ja reklamaatiot
Huonekaluilla on vaihtelevasti valmistajan takuu.
Reklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti mahdollisine kuvineen osoitteeseen: asiakaspalvelu@cobello.fi
Takuu ei kata normaalia kulumista, väärinkäyttöä tai virheellisestä asennuksesta johtuvia vikoja.
6. Vastuunrajoitus
Myyjä ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure).
Myyjän vastuu rajoittuu enintään tuotteen kauppahintaan
7. Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan enissijaisesti neuvotteluin.
Asiakkaalla on oikeus saattaa riita kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
Kuljetuspalvelun erityisehdot
1. Kuljetuspalvelun kattavuus
Kuljetuspalvelu koskee huonekaluja, jotka on ostettu Cobello Oy:n myymälästä.
Toimitukset suoritetaan Suomessa, ellei toisin sovita.
2. Toimitusajat ja -ehdot
Kuljetusmaailman kuljetuspalvelun toimitusaika sovitaan siten, asiakas ja kuljetusliike sopivat kuljetuksen ajankohdasta keskenään ja se on yleensä 3-15 arkipäivää.
Postin ja Postnordin lavakuljetus: asiakkaalle annetaan ilmoitus milloin toimitus on saatavilla, tähän asiakkaan tulee vastata ja pakettikuljetuksista tulee ilmoitus milloin paketti on noudettavissa.
Kuljetukset tapahtuvat arkisin klo 8-18 välillä, ellei muuta ole sovittu.
Asiakas on velvollinen olemaan paikalla sovittuna toimitusaikana, uudesta kuljetuksesta saatetaan periä uusi kuljetusmaksu.
3. Kuljetushinnat
Toimituskulut määräytyvät tuotteen koon, painon ja toimitusosoitteen mukaan.
Mikäli asiakakas ei ole paikalla sovittuna aikana, uudesta toimituksesta saatetaan veloittaa uusi kuljetusmaksu.
4. Tavaran vastaanotto ja -tarkistus
Asiakkaan tulee tarkistaa tuote välittömästi vastaanottaessaan sen.
Mahdolliset kuljetusvauriot on ilmoitettava kirjallisesti 24 tunnin kuluessa toimituksesta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@cobello.fi
Mikäli tuotteessa on vaurioita, asiakas ei saa ottaa sitä käyttöön ennen reklamaation käsittelyä. Tuotetta ei saa myöskään lähteä korjaamaan itse, ellei näin sovita.
5. Tavaroiden sisäänkanto ja kokoaminen
Perustoimitus sisältää kuljetuksen ulko-ovelle. Kuljetusmaailman kuljetuksissa toimitus sisältää tuotteen sisällekannon.
Lisämaksusta tarjoamme sisäänkantopalvelun. Kuljetusmaailman kuljetuksissa sisäänkanto kuuluu hintaan.
Lisämaksusta tarjoamme kokoamispalvelun (tämä palvelu ei ole saatavilla kaikialla Suomessa, kysy asiakaspalvelustamme onko palvelu saatavilla toimitusosoitteellesi)
Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että kuljetusreitti on esteetön (esim. hissin koko ja portaikon tila)
Asiakkaan vastuulla on myös näin halutessaan suojata lattiat, sillä kuljetushenkilöt toimittavat tuotteet siten, että heillä on turvakengät jalassaan koko kuljetuksen ajan.
6. Palautukset ja kuljetus
Verkkokaupasta ostettaessa palautettavan tuotteen on oltava alkuperäisessä kunnossa ja pakattuna
Verkkokaupasta ostettaessa asiakas voi palauttaa tuotteen itse tai tilata maksullisen noutopalvelun.
Mikäli tuote palautetaan vaurioituneena asiakkaan huolimattomuuden vuoksi, hyvitystä ei välttämättä myönnetä.
7. Vastuunrajoitukset
Cobello ei vastaa toimitusviivästyksistä, jotka johtuvat asiakkaasta, liikenneolosuhteista tai ylivoimaisesta esteestä (force majeure).
Myyjän vastuu rajoittuu enintään kuljetusmaksuun, ellei kyseessä ole tahallinen tai törkeä huolimattomuus.